cyklistika

Novinky

20.05.2009 15:34

Skúška správnosti po nastavení sedlovky a riadidla

 Nastavte si doma posed a riadidlá, zoberte si do vrecka potrebné náradie a choďte sa previezť okolo domu. Skúste si, ako sa vám ide a posed priebežne dolaďte. Predtým, než predáte svoj starý bicykel, na ktorom sa vám dobre sedí (samozrejme správne sedí), zmerajte si na ňom základné vzdialenosti. Výšku sedla od stredovej osky a vzdialenosť špičky sedla od riadidiel. Rozhodne nemerajte výšku sedla od zeme, pretože takmer každý bicykel má stred umiestnený od zeme v inej vzdialenosti. Záleží to na geometrii stavby rámu. Na novom bicykli budete sedieť rovnako dobre a ušetríte si prácu s nastavovaním rovnakého posedu na novom bicykli. Preložte si na nový bicykel svoje sedlo zo starého bicykla, na ktorom ste niekoľko rokov sedeli. Načo presviedčať zadok, že to nové sedlo je lepšie a že si musí zvyknúť na iné, o ktorom nie ste presvedčení, že bude lepšie. Aj váš zadok si dosť pamätá. Pri nastavovaní zarážok na tretrách myslite na to, že už pri prvom dotiahnutí sa vám do tretry vytlačia...
20.05.2009 15:26

Ako správne nastaviť riadidlá?

Veľmi dôležitá je správna poloha brzdových páčiek. Zistíme ju tak, že si na bicykel sadneme, ruky položíme na riadidlá a natiahneme prsty rovnobežne s rukou. Brzdové páčky by sa nám mali zľahka opierať o spodnú časť prstov. Pri takto nastavených brzdových páčkach nebudeme musieť ruky pri brzdení na riadidlách zbytočne pretáčať. Správna vzdialenosť a výška riadidiel voči sedlu je trochu kompromisom a môžete sa riadiť podľa toho, ako sa vám na bicykli dobre sedí. Pretekár je viac natiahnutý a sklonený (jazdí predsa rýchlo), s ohľadom na aerodynamiku. Jazda na horskom bicykli nie sú totiž len šialené zjazdy a prudké stúpania. Býva to aj ťažká a rýchla práca po rovinách za chrbtom kamarátov, kde budete hľadať každý kúsok závetria a váš chrbát sa hrbí pred nepríjemným vetrom. Pokiaľ máte bruško, ktoré vás čiastočne obmedzuje, istotne si dáte riadidlá vyššie a bližšie. Napriek tomu sa snažte, aby ste na bicykli nevyzerali narovnaní ako za kuchynským stolom, alebo neboli príliš natiahnutí a...
20.05.2009 15:22

Správne nastavenie výšky sedlovky

Vedci zisťovali, aká má byť správna poloha a výška sedla, aby všetky svaly na nohách pracovali čo najefektívnejšie. Zobrali si na pomoc niekoľko jazdcov, na nohy im nalepili snímacie elektródy, ktoré presne zaznamenávali pohyb a efektivitu jednotlivých svalov nôh. Potom presne určili, v ktorej polohe má byť sedlo správne voči pedálom. Vy sa istotne nenecháte laboratórne skúmať, ale už dlho existuje pravidlo, podľa ktorého nastavíme výšku sedla čo najlepšie, ako na horskom bicykli, tak aj na cestnom. Sadneme si na bicykel a jednu z kľúk dáme rovnobežne so sedlovou trubkou (to je tá, v ktorej je zasunuté sedlo). Položíme nohu (v topánke) na pedál pätou. Noha pod kolenom sa nám musí pri pohybe dozadu mierne prepínať. Asi tak 6 cm. Nesmie byť úplne natiahnutá ani viac skrčená. Pokiaľ budete mať nohu úplne natiahnutú, budete mať sedlo príliš vysoko a môžete sa pri jazde na bicykli tzv. presýpať. Teda zadok sa vám bude presúvať zo strany na stranu. Pre správne nastavenie výšky sedla...
20.05.2009 15:11

Aký je to horský bicykel?

Horský bicykel (MTB) Horské bicykle sú samozrejme najvyhľadávanejšie a logicky aj najpočetnejšou kategóriou. Najväčšou výhodou horského bicykla v klasickej podobe je jeho univerzálnosť. Bez problémov umožňuje jazdu po ceste aj v teréne. Pokiaľ si chceme obstarať domov jeden bicykel, z najväčšou pravdepodobnosťou bude ideálnou voľbou horský. Na občasné pohodové jazdenie v nenáročnom teréne stačí bicykel lacnejšej triedy, spravidla okolo trinásť tisíc korún alebo aj menej. Pokiaľ sa však chcete pustiť do terénu a radi sa zveziete aj rýchlejšie, bude vhodnejšie siahnuť po stroji v cenovej relácii aspoň okolo dvadsať tisíc. Tu už začínajú športovejšie orientované modely. Ak máte v pláne jazdiť viacej, bola by chyba za každú cenu sa držať dopredu danej sumy, každá koruna naviac tu môže znamenať kvalitatívny posun. Základom horského bicykla je tuhý, vo väčšine prípadov duralový rám a funkčná odpružená vidlica so zdvihom 80 milimetrov a viac. Aj keď bicykel s pevným rámom a odpruženou...
20.05.2009 15:11

Vysvetlenie kategórii bicyklov

4X (fourcross)  Bicykle určené pre fourcrossové preteky, v ktorých štyria jazdci súťažia na krátkej trati so skokmi a klopenými zákrutami. Vyznačujú sa špeciálnou pretekárskou geometriou. All Mountain/Enduro  Celoodpružené horské bicykle určené pre svižnú jazdu ťažkým terénom. Zdvihy odpruženia sa najčastejšie pohybujú približne v rozmedzí 130 až 160 mm. Spadá sem aj kategória Enduro, ktorú často charakterizujú o niečo nižšie zdvihy (100 až 130mm).  BMX  Bicykle pre bikros s veľkosťou kolies 20“ a 24“ s jedným pevným prevodom. Sú určené predovšetkým pre špeciálne bikrosové okruhy.  Citybike  Bicykle určené pre jazdu po meste napríklad do zamestnania. Vyznačujú sa dobre ovládateľnou geometriou a jednoduchou obsluhou aj údržbou. K ich výbave väčšinou patria napríklad blatníky, osvetlenie, či kryt reťaze. Radenie často zabezpečuje viacrýchlostný zadný náboj.  Cruisery  Bicykle pripomínajúce stavbou motocykle typu chopper s vysoko umiestnenými...
20.05.2009 15:09

Aký bicykel zvoliť?

Základom správnej voľby je, najprv si ujasniť, čo od bicykla vlastne očakávame, ako často ho chceme používať, v akom teréne, a tiež koľko zaňho chceme minúť peňazí. Inak samozrejme pri výbere uvažuje začínajúci cyklista, ktorý sa najčastejšie rozhoduje medzi základnými kategóriami bicyklov a iné požiadavky má už skúsenejší jazdec, ktorý sa chce s novým bicyklom posunúť o krok ďalej a  hľadá už bicykel s konkrétnym zameraním. Základné delenie teda sústreďme na bicykle horské, cestné a crossové.

 

Vitajte na stránke pre  horských cyklistov

Táto stránka má za cieľ oživiť vplyv horskej cyklistiky na jednoduchého mestského unudeného človeka ale i premietnuť niekoľko prezentaci z akcií. Dozviete sa tu o rôznych produktoch a veciach ktoré by mal každy správny cyklista ovladať . Dúfam že sa vám bude naša stránka páčit - vaši vývojári. :P

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Jozef Kotleba
Vytvorte si webové stránky zdarma! Webnode